همه جای ایران سرای من است


ارسال شده در تاریخ : 6 بهمن 1396برچسب:, :: 13:53 :: توسط : احمد اکبری


ارسال شده در تاریخ : 6 بهمن 1396برچسب:, :: 13:53 :: توسط : احمد اکبری


ارسال شده در تاریخ : 6 بهمن 1396برچسب:, :: 13:53 :: توسط : احمد اکبری


ارسال شده در تاریخ : 6 بهمن 1396برچسب:, :: 13:53 :: توسط : احمد اکبری


ارسال شده در تاریخ : 6 بهمن 1396برچسب:, :: 13:53 :: توسط : احمد اکبری


ارسال شده در تاریخ : 6 بهمن 1396برچسب:, :: 13:53 :: توسط : احمد اکبری


ارسال شده در تاریخ : 6 بهمن 1396برچسب:, :: 13:53 :: توسط : احمد اکبری


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 10 آذر 1394برچسب:, :: 22:37 :: توسط : احمد اکبری


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 8 آذر 1394برچسب:, :: 1:55 :: توسط : احمد اکبری

جابر روزبهانیاصالتاً از روستای دره ساری بویین میاندشت میباشد 

 جابر روز بهانی زاده 20 اردیبهشت 1365 ایران ، اصفهان و اصالتاً از روستای دره ساری از توابع شهر بویین میاندشت میباشد یک بسکتبالیست حرفه ای ایرانی است که هم اکنون برای فولاد ماهان در لیگ برتر بسکتبال ایران بازی می کند او در بسکتبال به سبب قد بلند 2،24متری و وزن 118 کیلویی اش پست سنتر را دارد . بیرون ایران او بخاطر تلاش هایش برای ورود به اتحادیه ملی بسکتبال امریکا در ان بی ای درفت 2004 مشهور است او از سن 14 سالگی بسکتبال بازی می کند او مدتی برای تیم ذوب آهن اصفهان بازی می کرد او همچنین مدتی هم برای تمرین با بازیکنان اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا در شهر ریچموند کالیفرنیا اقامت داشته است او در سال 2003 وارد تیم ملی امید بسکتبال ایران شد و در جام جهانی فیبا زیر 19 سال در سالونیک یونان شرکت کرد او همچنین به مدت 4 سال در تیم ملی بسکتبال ایران بعنوان بازیکن بالا رتبه بوده است و با این تیم به جام بسکتبال 2003 چین رفت

این تصاویر از انتخابات ریاست جمهوری روستای دره ساری میباشد منبع مطلب وبلاگ کتاب فروشی امین بویین میاندشت


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 8 آذر 1394برچسب:بسکت, بال,بلند,قد,جابر,دره ساری,دره, :: 1:42 :: توسط : احمد اکبری


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 8 آذر 1394برچسب:, :: 1:10 :: توسط : احمد اکبری


ارسال شده در تاریخ : شنبه 7 آذر 1394برچسب:, :: 9:6 :: توسط : احمد اکبری

... مقدمه‌ رازدارى از خصلت‌هاى الهى، جزو اوصاف مؤمنين كامل، نشانه كمال عقل و به‌عنوان منبع خيرات شناخته شده است. انسان رازدار، وفادار و امين است و با حفظ اسرار، موقعيت خود را حفظ كرده و آبرو و ناموس ديگران را نيز محترم مى‌شمارد. از اين رو، اسلام حفظ اسرار و رازدارى را مورد تأكيد قرار داده است، امير مؤمنان عليه السلام مى‌فرمايد:
«جُمِعَ خَيْرُ الدُّنْيا وَالْاخِرَةِ فى‌ كِتمانِ السِّرِّ» «1» خير دنيا و آخرت در پنهان داشتن راز نهفته است.

نام کتاب : آيين رازدارى در اسلام نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 5 

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 5 آذر 1394برچسب:راز,راز داری, :: 1:50 :: توسط : احمد اکبری

 

امام حسن عسکری می فرماید:

جُرْأَةُ الْوَلَدِ عَلَى‏ وَالِدِهِ‏ فِی صِغَرِهِ تَدْعُو إِلَى الْعُقُوقِ فِی کِبَرِهِ.[1]یعنی جرأت پیدا کردن و جسور شدن کودک در برابر پدرش در کودکی، سبب نافرمانی او در بزرگی می شود.
امام علیه السلام در این روایت، یکی از نکات تربیتی فرزند را بیان فرموده است. اسلام برای تربیت فرزند اهمیت زیادی قائل شده است. سوره ی لقمان بخشی از این توصیه ها را در از زبان لقمان حکیم بیان می کند. در روایات نیز نکات بسیاری در این مورد ذکر شده است.یکی از آن نکات که در روایات بالا آمده است این است که اگر کسی فرزند خود را در کودکی جسور کند و بیش از اندازه به او میدان دهد، این موجب می شود که کودک در بزرگی نسبت به پدر و مادر خود نافرمان شده سخنی از آنها را نمی پذیرد.
پدر و مادر به فرزند خود علاقه دارد ولی این علاقه باید حقیقی باشد نه کاذب. محبت دروغین این است که اگر مثلا کودک حرف های زشت بزند آن را به حساب بلبل زبانی او بگذارند و یا کارهای خلاف فرزند خود را به سبب محبتی که دارند توجیه کنند. محبت راستین این است که پدر و مادر، خیر و صلاح فرزند را در امروز و آینده در نظر بگیرند. گاه ممکن است فرزند از یک مسأله ی تربیتی ناراحت شود ولی بسان داروی تلخی است که طبیب برای بهبودی تجویز می کند. اگر فرزند جسور شود، پایه ی تربیتی او خراب می شود و در بزرگی به پدر و مادر خود اعتنا نمی کند.
مسأله ی مهم دیگر این است که در زمان ما تا حدی به سبب تبلیغات مسموم، یک سری بد آموزی در مورد فرزندان وجود دارد. گاه می گوند که پدر و مادر مربوط به دوران گذشته هستند و افکار آنها قدیمی است و جوانان هستند که به وضع روز آشنا هستند. این نوع تبلیغات موجب می شود که بزرگان تحقیر شوند و جوانان نسبت به پدر و مادر خود بی اعتنا شوند. تجربه نشان داده است که وقتی فرزندان از پدر و مادر خود جدا می شوند، مسیرهایی را می پیمایند که غالبا به پشیمانی می انجامد. در دفتر ما نامه هایی می آید مبنی بر اینکه گاه یکی با دیگری بدون مشورت با پدر و مادر خود ازدواج کرده است و بعد از چندین ماه همسر او، او را ترک کرده است.جدا کردن فرزندان از ابوین، به زیان هر دو است. حتی اگر پدر و مادر بی سواد باشند ولی دارای تجربه ای هستند که فرزندان از آن بی نصیب می باشند. بنا بر این باید بین پدران و مادران و فرزندان ارتباط بیشتری برقرار کنیم.تربیت باید آمیخته با محبت باشد. گاه پدران و مادران امر تربیتی را با خشونت می آمیزند. ایستادن بر روی اصول تربیتی نباید با خشونت همراه باشد. اینکه در کلمات لقمان حکیم عبارت ﴿یا بنیّ﴾ همواره تکرار می شود همین حاکی از محبت لقمان به فرزند خود بوده است. بنا بر این حتی الامکان باید از تنبیه دوری کرد.

 

 

نام کتاب : بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء نویسنده : العلامة المجلسي    جلد : 78  صفحه : 374

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 5 آذر 1394برچسب:روش,تربیت,فرزند, :: 1:43 :: توسط : احمد اکبری

امام حسن عسکری علیه السلام می فرماید: خَیْرٌ مِنَ‏ الْحَیَاةِ مَا إِذَا فَقَدْتَهُ أَبْغَضْتَ‏ الْحَیَاةَ وَ شَرٌّ مِنَ الْمَوْتِ مَا إِذَا نَزَلَ بِکَ أَحْبَبْتَ الْمَوْتَ.[1]
یعنی بهتر از حیات چیزی است که اگر آن را از دست دهی زندگی در نظرت ناگوار می شود و بدتر از مرگ چیزی است که وقتی دامن تو را بگیرد به خاطر آن آرزوی مرگ خواهی کرد.آیا از زندگی چیزی بهتر و از مردن چیزی بدتر هم هست؟ امام علیه السلام در این روایت به این سؤال پاسخ می دهد و می فرماید: چیزهایی است که وقتی از دست می رود زندگی بر انسان تلخ می شود. یکی از آنها مسأله ی عزت است. اگر کسی شخصیتش پایمال شود و ذلیل گردد زندگی بر او تلخ می شود. همان گونه که امام حسین علیه السلام فرمود: هیهات من الذلة.در داستان حضرت امام زین العابدین این شعر نقل شده است که در شام فرمود:
          یا لیت امی لم تلدنی و لم اکن          یزید یرانی فی البلاد اسیرا
یعنی ای کاش مادرم مرا نزاییده بود تا اینکه کسی مانند یزید مرا اسیر ببیند.در داستان مریم نیز در قرآن آمده است که تصور می کرد با فرزندی که در شکم دارد اگر بقیه متوجه شوند رسوا می شود در نتیجه عرضه داشت: ﴿قالَتْ یا لَیْتَنی‏ مِتُّ قَبْلَ هذا وَ کُنْتُ نَسْیاً مَنْسِیًّا﴾[2]از آن سو چیزهایی وجود دارد که اگر رخ دهد مرگ بر انسان آسان می شود. امام علیه السلام در این روایت از ارزش های انسانی سخن می گوید. بعضی تصور می کنند که به هر قیمتی باید زنده بمانند حتی اگر ذلیل و پست باشند. اما بعضی ارزش های ما فوق حیات که همان آزادگی و عزت و تقوا و آبرومندی است را نیز در نظر می گیرند که برایشان از زندگی نیز بالاتر است.امیر مؤمنان علی علیه السلام می فرماید: فَالْمَوْتُ‏ فِی حَیَاتِکُمْ‏ مَقْهُورِینَ‏ وَ الْحَیَاةُ فِی مَوْتِکُمْ قَاهِرِین‏[3]
یعنی مرگ در این است که زنده باشید و ذلیل و مقهور باشید ولی حیات در این است که بمیرید ولی سربلند و آبرومند باشید. اینها ارزش هایی است که مادی گراها آن را متوجه نمی شوند.در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه السلام آمده است: فَإِذَا کَانَ عُمُرِی مَرْتَعاً لِلشَّیْطَانِ‏ فَاقْبِضْنِی إِلَیْکَ قَبْلَ أَنْ یَسْبِقَ مَقْتُکَ إِلَیَّ، أَوْ یَسْتَحْکِمَ غَضَبُکَ عَلَیَّ. یعنی اگر عمر من به گونه ای است که شیطان بر من مسلط شده و من اسیر او شوم این عمر را از من بگیر قبل از آنکه غضبت مرا فرا گیرد.

 

بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء نویسنده : العلامة المجلسي    جلد : 78  صفحه : 374

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 5 آذر 1394برچسب:مرگ,زندگی, :: 1:36 :: توسط : احمد اکبری

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید اکبری هستم ورود شما را خیر مقدم میگم امیدوارم بهره لازم را ببرید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه ایران سرای من است و آدرس ahmadakbari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 27
بازدید کل : 5215
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
روی عکس یالا کلیک نمایید